Waarom vragen van De Vragenfabriek?

Is dat nou zo moeilijk, quizvragen maken?

Nee hoor, je pakt een encyclopedie of je gaat naar Wikipedia, plukt er wat feitjes uit, zet er een vraagteken achter en je hebt een vraag. Iedereen kan quizvragen maken. Net zoals iedereen foto’s kan maken. Maar zijn we ook allen professioneel fotograaf?

Er komt dus meer bij kijken. Want is de vraag ook leuk, origineel én relevant? Wordt de juiste doelgroep voor ogen gehouden? Wordt het niveau van de doelgroep goed ingeschat? Kán de doelgroep het antwoord wel weten? En vooral: klopt het antwoord voor 100%? Zijn er niet meerdere antwoorden mogelijk? Zijn de foute antwoorden wel echt fout? Is het antwoord al niet achterhaald? Staan er geen taal- of spelfouten in?

Het antwoord op al deze vragen is niet vanzelfsprekend altijd JA. Kies daarom voor de quizvragenspecialist  als je je doelgroep serieus neemt. Want de vragen van De Vragenfabriek:

  • zijn origineel (voorspelbaarheid is er al genoeg);
  • zijn relevant (geen zinloze feitjes);
  • zijn informatief (je mag er best iets van leren);
  • hebben een eenduidig antwoord dat voor 100% klopt;
  • zijn gesteld in helder en foutloos Nederlands (dankzij mijn jarenlange ervaring met het redigeren en corrigeren van teksten).

 

Een goeie quizvraag is heel moeilijk, toch?

Nee hoor, een goeie quizvraag is niet per se een heel moeilijke vraag. Vragen waar een normaal mens het antwoord niet op kan weten, daar is toch niks aan? Iemand met een aardige algemene kennis en ontwikkeling zou het antwoord moeten kunnen weten. Of anders: willen weten. Want het moet natuurlijk leuk zijn om te weten. Hoe subjectief ook.

 

Wil ij weten wat quizvragenmarketing voor jou of jouw bedrijf kan doen? Maak dan nu een afspraak met De Vragenfabriek. 

 

En wat vindt men zoal van (de quizvragen) van De Vragenfabriek?

‘Al 17 jaar levert Astrid van Bernebeek interessante en onderscheidende vragen voor ons programma. Ze is stipt en secuur, en een plezier om mee te werken!’

Jim Glerum, redacteur Met Het Mes Op Tafel

‘Naarmate mensen over minder weetjes beschikken, is de honger naar kennis groter. Wie die honger op amusante wijze weet te stillen, heeft goud in handen. Of deze leporello! Warm aanbevolen.’

Hans Beerekamp, televisierecensent voor NRC, quizfanaat en bedenker van de dagelijkse #twitquiz

‘De Vragenfabriek maakt intelligente quizvragen.’

Bas van Sambeek Communicatie & Strategie, bedacht de positionering van De Vragenfabriek

‘De Vragenfabriek, wat een geweldige naam voor een bedrijf!’

Jan Rietman, pianist en presentator Tinekeshow op Radio 5

‘De Leporello van ’13 is een aanrader voor quizfanaten en andere feitjesfetisjisten!’

Katinka Polderman (@poldermanie), cabaretière, theatermaakster en columniste

‘Astrid heeft mij geholpen met het redigeren van mijn wervingsteksten. Ze weet op doortastende wijze bij de ‘blinde vlek’ van de schrijver te komen, waardoor teksten korter en bondiger worden en van goed Nederlands taalgebruik worden voorzien. Ze heeft een scherp oog voor detail en weet, op haar geheel eigen wijze, vorm met inhoud te verbinden waardoor teksten inhoudelijk sterk zijn en in de juiste verhoudingen op papier staan. Door kritische vragen te stellen weet zij in no-time teksten naar een uitmuntend niveau te tillen!’

Reinout Bosman, intercultural communicator, marketeer, business developer, Italië-expert

‘De Leporello van ’13 is een slim, geestig én fraai boekje. Ideaal voor nieuwsgierige betweters (zoals ik).’

Cécile Narinx, hoofdredactrice ELLE

‘Ze is de koningin van de quizvragen. En toch zag je haar nooit op tv…’

Arnold Reyneveld, meesterportretteur bij Studio Reyneveld

‘De vragen en weetjes van De Vragenfabriek in de 3 scheurkalenders van Dutchbook zijn een feest om te lezen en om na te kijken!’

Caroline Griep, eindredacteur voor Dutchbook

‘Heel kundig bedrijf: kan bijna toveren met vragen en quizzes. Heel leerzaam en vooral leuk!’

Annet van Duren, onderwijskundige bij Strategisch Opleiden

‘Erg leuke en verrassende vragen! De Slimste Mens bleef spannend en interessant door de vragen.’

Arjen Lubach, schrijver, cabaretier en winnaar van de NCRV kennisquiz De Slimste Mens (2012)

‘Astrid heeft voor De Grootste Royaltykenner Van Nederland alle onderwerpen voor de vragen bedacht, uitvoerig en zorgvuldig research hiervoor gedaan en vervolgens alle vragen tot in de puntjes uitgewerkt en uitgeschreven. Dit resulteerde in 250 goede en originele vragen. Ik heb Astrid leren kennen als secuur, nieuwsgierig en leergierig én als iemand die graag meedenkt. Ze geeft niet snel op en voelt zich verantwoordelijk voor het eindresultaat. Daarnaast is Astrid een erg prettige en enthousiaste collega.’

Martijn van Klaveren, toenmalig uitvoerend producent en eindredacteur De Grootste Royaltykenner Van Nederland 2008 en 2009 (Skyhigh TV).

‘Astrid is a great person to work with, reliable and committed to deadlines.’

Frauke van Lier, Purchase Manager bij Identity Games